Jä......lar vad nära det var!

I kväll blev det en härlig tur på hojen tillsammans med Mats och Susanne. Valbackens café fick ett besök för en fikastund. Men kvällen kunde ha slutat med katastrof!......
Mellan Storebro och Hultsfred såg jag i ögonvrån en ÄLG!
Den sprang upp på vägen bara nån meter bakom mitt bakhjul och Mats som låg en bit efter fick bromsa rejält. Själv hann jag inte reagera, hade jag varit nån sekund senare hade jag nog inte skrivt det här just nu.
Man får sig en riktig tankeställare. .....Men å andra sidan så under alla år som man kört bil och hoj så är det inte många gånger man sett älg, däremot massor av rådjur, så risken att det springer upp ännu en måste vara ganska liten.

PS. Hann inte ta nån bild på älgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du att säga då:

Trackback
RSS 2.0